2015. május 2., szombat

Mandulavirág 20 Alsóörs (2015-05-02)

Kinéztem már magamnak ezt a túrát, és kicsit elszomorított, amikor hajnalban esőben kellett itthonról elindulni, de mégis mentem, és a végén nem bántam meg, kisütött a nap is, és csodás túra kerekedett belőle!

Indulás hajnalban 6:30-kor a Népligetből busszal.

Rajt/Cél: Alsóörs, Tourinform
Táv: 21,5 km
Szint: 485 m

A buszról esőben leszállva Alsóörsön a Tourinform felé vettem az irányt, és gyors nevezés után már el is indultam, sajnos az eső is velünk volt.
Az útvonal és az igazolólap:
Először Alsóörs utcáin gyalogoltunk felfelé, majd még indig esőben átmentünk Lovasra.
A Lovasi templom:
Tovább Lovas utcáin, a hegyoldalban szintező úton bandukoltunk, esőben. Tiszta időben biztos sokkal szebb rálátás van a Balatonra, mint most volt, de azért pár képet készítettem útközben:



Csakhamar átértünk Paloznakra, ahol a Kálváriánál indultunk tovább felfelé az Endrédi kilátó felé:

És végre bementünk az erdőbe, úgy tűnt, hogy az eső is kicsit alábbhagyott. Virágok is nyíltak az útszélen:

Első EP az Endrédi kilátónál, felmenni sajnos nem lehetett rá, így viszont semmi se látszott a kilátásból az erdőben:
Lefelé tovább a kék háromszögön a Nosztori pihenő felé, itt már csak kicsit csepergett. Nem volt messze egymástól a két EP, hamar oda is értem, ahol a Szabadidőpark bejáratánál kellett pecsételtetni az itinerre.
Pár kép a Szabadidőparkról a kerítésen kívülről:


Na és itt a Királykút (3. EP) felé egy kicsit elkavartam, nem volt egyértelmű az itiner, így végül is a sárga helyett a piroson (gyéren voltak a jelzések, de egy útkereszteződésnél szerencsére ráakadtam egy táblára, ami mutatta a piros jelzést a Királykút felé). Végül is odaértem, csak a másik oldalról megközelítve az EPt, ami nem pontőrös, mégcsak nem is kódos, hanem "önkiszolgáló" bélyegzéses volt. A Királykút bővízű forrás, de a nedves időben valahogy nem kívántam sok vizet.
Az EP a pecséttel:
Innen kellett volna jönnöm, de tök máshonnan érkeztem az EP-hez:
A Királykút környéke:



Innen a Királykúti völgyben, majd a Malom völgyben a tanösvényen vezetett az út tovább. Szép kis patakvölgy, nyáron biztos hűs is, most borult időben mentem végig rajta.






És végre megjelent egy kis darabka kék ég a felhők között:
A Malom völgyi tanösvénynél ez a szép tábla volt:
Innen már csak pár lépés Felsőörs, ahol egy nagyon szép román kori templom áll, amit kívülről-belülről is megtekintettem:


Tovább Felsőörs utcáin a Balatonalmádi felé vezető úton a Csere-hegy felé, most már a nap is kisütött:



Kaptató fel a Csere-hegyre a kilátóhoz, ahol a 4. EP volt, felmásztam persze a kilátóba is, nagy szél volt, de készítettem pár szép fotót:


A kilátó maga is nagyon szép:
És még egy levendulabokor is volt egy kis kőház mellett, amiben a kilátó gondnoka lakik:

Tábla a kilátónál:
Lefelé a kéken vissza Alsóörsre:



Alsóörsöt elérve, a temetőn keresztül vezetett az út az utolsó, 5. EP-hez, a Somlyó-hegyi kilátóhoz, ahol a pontőrök a pecsét mellé pogival kínáltak, persze felmentem a kilátóhoz, ami nemrég lett átadva, szép új építmény:
Fentről a panoráma meg egyszerűen csodálatos:




Szinte kínálta magát a panorámakép-készítés lehetősége:


Még egy búcsúkép, miközben lefelé megyek a célba:
És hamar le is értem a célba, ahol szép oklevelet és kitűzőt kaptunk:
Hazaindulás előtt természetesen lementem a Balaton-partra, a kikötőbe, és jó sok képet készítettem a csodás tóról, kacsák, vitorlások, minden volt :)














A reggeli-délelőtti eső ellenére csodás túra volt, nem bántam meg, hogy elmentem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése