2015. május 24., vasárnap

CSKE túra Csillebérc 12 km (2015-05-24)

A tegnapi esős idő után ma reggel száraz időre ébredtem, úgyhogy irány túrázni! Pünkösdvasárnap nincs túl nagy választék a túrákban, úgyhogy megint csak egy kis röpke 12 km lett, de a lényeg, hogy most sem maradt ki a túrázás. Ráadásul Budapest Kupás túra is, úgyhogy muszáj volt menni!

Rajt/Cél: Csillebérc KFKI
Táv: 12,5 km
Szint: 696 m a TTT honlapja szerint, én sokkal kevesebbnek éreztem.

Nem indultam korán, tegnap jó későn értem haza a koncertről, úgyhogy csak 9:15-kor rajtoltam.

Az útvonal és az igazolófüzet:

A túra eleje számomra jól ismert terep volt, többször is vezetett már erre útvonal, mióta túrázom. A sárga körséta jelzésen irány a piktortégla üregek!
Az esős idő miatt néhol tócsák voltak, de a sár egyáltalán nem volt vészes.
Virágok is voltak, nem hagyhattam ki:
Olyan jó esős erdő illat volt, már ha lehet érteni mire gondolok. Piktortégla üregeknél 1. EP, kód felír, és tovább a Farkas-hegy és Budaörs felé.

Farkas-hegy, erre még nem jártam, de szép volt a táj, nyílt a vadrózsa, néhol fenyvesek voltak az út mellett.
Na és persze megint a virágok:

Farkas-hegy, vitorlázó repülő emlékmű romjai:
További képek a Farkas-hegyről, szép táj nagyon.




És egy panorámakép:
Lefelé Budaörsre, szép fenyők és sárga virágú fák:

Közeledünk Budaörshöz, az erdőből egy kis irtásra értünk ki, és a hangulatos nevű Mandula utcán haladtunk végig a következő EP felé.
Kis séta az utcákon, majd egy kőkeresztnél a 2. EP, kód felír, és irány felfelé először a sárga + jelzésen, majd a sárga sávon. Közben virágzó lila akác és pipacs:

Na meg egy metálzöld bogár, a színe szép volt nagyon:
A sárga sáv nem a kedvenc utam, de ez vezet a Sorrento sziklák felé, keskeny, meredek hegyoldalban végigvezető ösvényke a legnagyobb részén.
Útban a Sorrento felé:
És akkor a Sorrento-sziklák, ahol a gyönyörű kökörcsin volt márciusban, a hely kökörcsin nélkül is lenyűgöző:






Itt van a sárgán egy nagyon meredek, szerencsére rövid rész, a Budaörsi Kopárok túrán felfelé jöttem rajta, most a sáros lejtőn lefelé kellett menni, néhol csúszott is, fákba kapaszkodva ereszkedtem le. Aztán megint a keskeny ösvény Makkosmária felé, néhol virágokkal:
Aztán váltás a piros sávra, az út a Szent Mihály (Végvári) szikla mellett is elvezet:
Makkosmária, a 3. EP szintén kódos volt. Errefelé elég gyakran járok, de olyan szép hely, hogy muszáj mindig fotózni, most már minden zöld volt:


És akkor innen szinte végig felfelé vissza Csillebércre, hamar be is értem.
A célban oklevél és retro Úttörővasutas kitűző, és egy újabb pecsét a Budapest Kupa füzetbe.

Kellemes kis túra volt, jól éreztem magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése