2014. november 16., vasárnap

Oklahoma 12 (Budai-hegység) 2014-11-16

Nem tudom miért Oklahomának nevezték el ezt a teljesítménytúrát, viszont olyan helyeken jártam a Budai-hegységben, ahol már elég régen fordultam meg utoljára. A középtávot, azaz a 12 km-est választottam a 8/12/20 közül. Rajt-cél: Pálvölgyi barlangnál, szint 674 m, és az útvonal a következő volt:


Borús-szemetelő esős időben rajtoltam 9:40-kor, a nevezés gyors volt, a 60-as számot kaptam + a kacsás bélyegző után indulás, először fel a Mátyás-hegyre. Meredeken vitt fel az út az erdőben:

Aztán elértünk a Mátyás-hegyi kőfejtő fölé, ahonnan biztos szép a kilátás, most ez a borús látvány fogadott:



Aztán tovább fel a Remete-hegyre, a Hármashatár-hegyi kaptató előtt első EP, fán lévő kód felír, aztán fel tovább. Itt kezdett el cseperegni az eső. 
A Felső-Kecske-hegynél 2. EP, itt vált el a 8-as és a 12-es táv. Pontőr baris bélyegzővel pecsétel, szőlőcukorral kínál, aztán tovább fel a kék sávon a Hármashatár-hegyre. Fent jó hideg volt, a sapka is elkelt.
Az adótornyok a ködben:
Próbáltam pár panorámát is fotózni, de nem sok látszik belőle, bárcsak tiszta idő lett volna :(

Viszont találtam még nyíló virágot :)
Emléktábla a Hármashatár-hegyen:

Aztán tovább a kék sávon, most már lefelé, továbbra is borús-csepergős időben, a Virágos-nyereg felé. Nem szeretem az ilyen nagyon meredek köves lejtőket, ahol le kellett jönni, ezeken felfelé könnyebb a járás.




A kilátó-pont felé letértem, nagyon szép lehet innen a kilátás tiszta időben.

Azért egy kis virág látványa mindig felvidít:
Nemsokára a Virágos-nyeregnél vagyunk:
Virágos-nyeregnél 3. EP, az Országos Kéktúrás bélyegzővel kellett pecsételni, majd pár túratárssal tanakodás, hogy most innen merre, kicsit furmányos a jelzés, de megtaláltuk, és indulás tovább a sárga sávon a Mária-hegyen át az Újlaki-hegyre, ismét szép kis kaptatón. Egy érdekes ágazatú fa is útba esett:


És megint találtam virágot :)
Lihegős felmászás az Újlaki-hegyre, ahol ez volt a látvány:



Tovább a sárga sávon lefelé, sziklás-meredek lejtőn, itt már erősebben esett az eső, majd elértük az aszfaltos Szépvölgyi utat, ahol a 4. EP pontőre kiskutyás pecséttel bélyegzett, majd almával vagy nápolyival kínált, én egy almát kértem, amit majszolgatva tovább indultam az erdőben az egyre jobban meginduló esőben. A Határ-nyereg után a sárgáról vissza a kék sávra, az út elvezetett az Oroszlán.szikla előtt is:
Ez egy kényelmes sétaút, csak ne esett volna az eső :(
Már csak egy kicsike kaptató és az Árpád-kilátóhoz értünk. A kilátás innen is biztos szép, de most szomorkás volt:


Innen már csak 2 km a cél, először a kék sávon, majd jelzetlen ösvényen, amit szalag jelölt, a letérésnél az utolsó 5. EP, ami megint kód egy fán, felír és siet tovább, mert eléggé nekikezdett az eső. Az ösvény a Pálvölgyi útba torkollik, ami meredeken levezet a barlanghoz a célba. 
Kicsit lassabb időt mentem, mint terveztem, de ebben az is benne volt, hogy a lefelé vezető utakon óvatosan ereszkedtem, mert csúszós volt.

A célban emléklap és kitűző (Oklahomás :D )
Aztán forró tea, és választható vajas vagy zsíros kenyér (nem nehéz kitalálni, mit választottam), lilahagyma, és nagyon fincsi csalamádé. 2 szelet vajasat befaltam.
Ez is jó kis túra volt, csak az időjárás nem volt a legjobb. Örülök, hogy mégis végigmentem, ja és nagyon jól szervezett túra volt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése