2015. január 11., vasárnap

Téli Gyermekvasút 8 (2015-01-11)

Idei első rövid kis túra :) Az előző napi bejárás jeges-saras képeit nézegetve + mert később programom is volt, a rövid táv jöhetett csak szóba, fel is készültem a sárra lábszárvédővel és váltás cipővel, de végül is nem volt rá szükség. A tegnapi tavaszias idő sokat javított a terep állapotán, jéggel csak elvétve találkoztam, hó az szinte semmi, és a sár se volt vészes, illetve ahol nagyobb volt, ott ki lehetett kerülni.

8:45-kor indultam, és nem is volt annyira hideg, mint amire számítottam. Az útvonal és az ellenőrző lap:


Indulás a Gennaro Verolino Általános iskolától, a regisztráció gyors volt, sőt megvettem a Budapest Kupa 2015 igazolófüzetet is, mert szeretnék egy kupát az idén :)

Indulás a Normafa felé, kicsit borús időben, nagyon közeli az első EP, gyors pecsételés és indulás az Anna rét felé. Az egyik kedvenc helyem ez, nagyon szép a kilátás, még akkor is, ha nem volt teljesen tiszta az idő:




Próbálkoztam egy panorámaképpel is:

Tovább az Anna kápolnához, az út csak kicsit saras, viszont a jég ami a fákra fagyott, nagy kárt okozott, az erdészek itt már megtisztították az utat, de elég szomorú látvány néhol:


Hamar az Anna Kápolnához értem:

Innen tovább a kék körséta jelzésen a Libegő felső állomásáig, itt volt néhol nagyon saras és elvétve kicsit jeges az út:




Innen az egyetlen kicsit meredekebb szakasz a lépcsőn fel az Erzsébet kilátóhoz, a János-hegy tetején, na oda kell csak felmenni:


Hamar felértem az egyik kedvenc kilátómhoz, azért itt már elég erősen fújt a szél:


Kilátónál a 2. EP, bent a földszinten, aztán felmentem a kilátóba, de akkora szél volt, hogy csak az első szintig merészkedtem. Nem félek a magasban, de ha erősen fúj a szél, akkor valamiért előjön a tériszonyom :(
Pár képet azért készítettem fent:


Aztán lefelé megint kicsit elszomorított a sok letört fa látványa:




Visszaérve a kilátótól a Libegőhöz, a játszótér mellett vezetett az út, mióta utoljára ott jártam, asszem tavaly nyáron, felújították, még aranyos gomba is van most :D


Tovább a kék körsétán, vissza a Normafa felé, megint a sok letört fa, de legalább az út jól járható volt, rá is kapcsoltam, mert elkezdett szállingózni a havas eső.


Érintettük a Hármas-kúti tetőt, majd az Erzsébet pihenőt, elhaladtunk a Virágvölgy kisvasút állomás mellet, aztán a székelykapunál értünk vissza a Normafához, a 3. EP itt volt, gyors pecsét és innen már csak 600 m a cél:



A célban pecsét a Budapest Kupa füzetbe, oklevél, kitűző, majd egy kis enni-innivaló, és vége is lett a mai természetjárásnak. Bevezető túrának jó kis séta volt, nagyon kellett már a több mint 1 hónap kihagyás után.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése