2015. január 18., vasárnap

Szent Margit nyomában 6 - Margitsziget, Budapest (2015-01-18)

Eddigi legrövidebb és a lakásomtól legközelebbi teljesítménytúra, ja meg az általam legismertebb terepen zajlott :)

Ködös reggelen kb. 1/4 9-kor rajtoltam a Palatinus buszmegállóból. Az ellenőrző lap útvonalleírást nem, csak térképet tartalmazott, ami szerintem egy ilyen túrán senkinek se okoz gondot, nekem meg pláne nem, hiszen szinte "otthon" vagyok a Margitszigeten. Ami viszont szuper, hogy a felkeresendő helyekről kis leírást tartalmazott :)



Tehát indulás, és mindjárt az 1. EP, a Ferences kolostorrom:


Itt nem kódot kellett felírni, hanem egy kérdésre válaszolni, a rom falán lévő emléktábla alapján. És már indultam is tovább a sziget déli csúcsa felé. A szép szökőkút most elkerítve, lefóliázva, szemben vele az emlékmű:


Aztán a Pest felőli parton közelítettem meg a szigetcsúcsot:

A Parlament ködbe veszett, de így is készítettem egy képet a Margit híd lejárója mellől:

Itt volt a 2. EP, fára kitett kód, aztán indulás tovább, de előbb még egy fotó a híd alól:

Innen a sziget Buda felé eső oldalán kellett végigmenni az Árpád hídig.




Hamar elértem a sziget másik végére, átmentem a lejáró alatt, és most a másik parton vezetett az út.

A rakparton sirályok ültek, és megjelent néhány kacsa is, úszkáltak a hideg vízben:


Aztán elgyalogoltam a Grand Hotel mellett, ahol, le kellett kanyarodni a parti útról:

A Sziget télen is hangulatos:

Innen már csak pár lépés a Premontrei kolostorrom és templom, ahol a 3. EP volt, szintén kérdésre kellett válaszolni:


A templom bejárata feletti dombormű:

Haladtam tovább, a margitszigeti kedvenc fám is útba esett:


A fák között meg a Víztorony látszott, ahogy visszanéztem:

És nagyon hamar eljött az utolsó, 4. EP a Domonkos kolostorromnál, ahol Árpádházi Szent Margit sírján lévő évszámokat kellett leírni:


Innen már csak a cél volt hátra, az oklevéllel és a kitűzővel, mindegyik nagyon szép:


Egy nagyon kellemes kis séta volt ez a mai, de nagyon várom már a tavaszt, és hogy szép tiszta időben kirándulhassak :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése