2014. december 6., szombat

Vár a Mikulás 15 - Szigethalom-Tököli parkerdő (2014-12-06)

Eredetileg a Budai-hegységben lett volna ez a túra, de az elmúlt napokban a jeges-fagyos eső okozta károk miatt erdőjárási tilalom van érvényben, így a szigethalmi rendezők megváltoztatták az útvonalat, így lett belőle egy 0 szintes szép séta. Ezt tudva, kérdéses se volt, hogy a hosszabb távon fogok indulni (a rövidebb 10 km volt).

HÉV-vel Szigethalomra, és 9:05-kor már indulhattam is. Az útvonal és az igazolófüzet:


A túra eleje nem volt látványos, addig amíg ki nem értünk a lakott területről (és ez vagy 2 km volt), aztán előbb szántók, majd ritkább-sűrűbb parkerdőben vezetett az út. Nem volt túl hideg, gyorsan is haladtam, az egyetlen, amire figyelnem kellett, az a tócsák kerülgetése, és hogy meg ne csússzak ott, ahol nagyon sáros volt. A héten vett téli magasszárú bélelt cipő jól vizsgázott, kényelmes és nem ázik be, pedig nagyon olcsó volt :)

A tököli parkerdőben az erdészháznál egy szép réten volt az első EP, és itt már le is tudtam a táv 1/3-át, alig 1 óra alatt.



A réten kedves mikulássapkás pontőrök pecsételtek, kaptunk egy Horalky nápolyit (mogyorósat választottam), és volt forró tea is. Megettem az édességet, ittam 2 pohár teát és mentem tovább. Az út a Kis-Duna felé vezetett, parkerdőben, kicsit szemerkélni kezdett az eső is. Ilyen tócsákat kellett folyamatosan kerülgetni:

Ahol nem volt tócsa, ott kellemes erdei sétaút volt:

Közeledve a Kis-Dunához, néhol fehér törzsű nyírfák is voltak:

És elértük a vízpartot, innen a Kis-Duna mellett vezetett az út, az eső szemerkélt, de nem vészesen.

Jó 2 km-es séta a folyóparton, csónakházak, nyaralók (némelyik nagyon szép) mellett, amelyekhez a nádassal szegélyezett vízparton kis stégek, horgászházikók tartoztak, a csónakok már legtöbbször partra húzva, felfordítva pihentek.

A fák néhol ráhajoltak a vízre:

És stílusosan az egyik part menti ház tetején egy Mikulás üldögélt :)


Egy másik ház előtt meg valami piros bogyós kis bokrok alkottak mini kerítést, nem tudom milyen növény, de szerintem jól illik a Mikulásos hangulathoz.

Mielőtt lekanyarodtam volna a partról visszafelé, jöttek a már kicsit hiányolt kacsák:
És itt rákezdett az eső, a 2. EP pontőre egy díszkutas játszótér mellett a kocsijában ülve pecsételt, aztán szedni kezdtem a lábam visszafelé. Még kb. 2 km séta az esős parkerdőben, ahol visszaértem az erdészházhoz, itt volt a 3. EP, pecsételés és gyorsan ittam egy pohár teát, és sietős sétával vágtam neki az utolsó harmadnak, mert már kezdtem jó vizes lenni. Búcsú az erdészháztól:
Esőben jól kiléptem, hamarosan beértem Szigethalomra, ahol még 2,5 km az utcákon, és pont a delet harangozták, mikor csuromvizesen beértem a célba.

Aranyos oklevelet és kitűzőt kaptunk, és a Mikulástól meg egy csomagot.






Jó kis túra volt, szuper szervezés, csak kár, hogy a felét esőben kellett megtenni, viszont szerencsére nem volt nagyon hideg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése