2015. március 14., szombat

Tatai IVV 10 Túra - (2015-03-14)

Mivel a hétvégére nem igazán tavaszias időt ígértek, eső is lógott a levegőben és kicsit náthás is voltam, ezért egy "városiasabb" túrát választottam magamnak, és utólagosan is jó döntés volt, Tatát nagyon szeretem.

Rajt/Cél: Tatai Olimpiai Edzőtábor
Táv: 10+5 km

Elég korán reggel indulás Kelenföldről Tóvároskertre, majd gyors nevezés után 8:45-kor már el is indultam erre a kis könnyű sétára.

Az itiner minimalista, csak egy A/5 méretű rajzlap, egyik felén színes útvonaltérképpel, de a célnak tökéletesen megfelelt:

Borús időben pár perc alatt le is értem az Öreg-tó partjára:

A túra első része az Öreg-tó megkerüléséből áll, a part menti sétányon csakhamar elértem a vízimalmot:

Tovább a vár felé szép faragott székelykapu:


És a vár előtti sétányról egy pillantás a borús időben is szép Öreg-tóra:
És már virágzó bokrot is fotózhattam, a tél hiába próbálkozik, végérvényesen itt a tavasz :)
És akkor elértem a várat:

Várkerti cicák, sajnos nem voltak szelídek, csak távolról fotózhattam őket:


További képek a Várról:



Öveges József fizika professzor szobra a Várnál:
Egy szép platánfa a tóparton:
Volt néhány kacsa is, igaz messze:
Keresztelő Szent János szobra:
A tó és a Vár:
A szép platánfa a tó felől:
Mikoviny Sámuel, a tatai mocsár lecsapolásának vezetője volt:

Tovább sétálok a tóparton:
Tatai Diana szobor:
Kőváza:
Kicsit alacsony a tó szintje most szerintem:

A köves út elfogyott, földúton vezet tovább a zöld IVV jelzés, hűséges társunk a túra során:
Az Által-ér torkolata közelében, már a tó túlvégén:

A tó túlvégét Tófaroknak hívják :) nem sokkal ezután volt az első és egyetlen ellenőrzőpont, ahol ettem egy lekváros kenyeret, és indultam tovább a tóparton:
Elhagyva a tavat a majdnem teljes megkerülés után rövid városi szakasz, majd a Cseke tó felé vezető erdős ösvényen mentem tovább:
A Cseke tó partján, ahol kis fahidak vezetnek át kis szigetecskékre:





Horgászbolt a tóparton:
:
Kacsák :)


Tavaly nyáron jártam Tatán, és a tónak ez a része ismerős volt már, a műromok:
Szinte vízszintesen növő fa a tóparton:
Török mecset:
És akkor a Cseke-tavi kiskapun be az olimpiai edzőtábor területére, ahol a cél volt:

És alig több, mint 2 óra alatt be is értem, a célban oklevél és kitűző:
Ebben a szomorú időben is kellemes kis túra volt, nem is nagyon vágytam most hosszabb távra ennyire náthásan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése