2015. március 22., vasárnap

Iszkiri 25 (2015-03-21)

Szép időt ígért az előrejelzés, így irány a természet! Indulás reggel vonattal Kelenföldről, 8 óra után kevéssel már a rajtnál is voltam, a nevezés elég gyorsan ment, pár percet álltam csak sorban. Színes térképlap és igazolófüzet, valamint egy müzliszelet járt a nevezési díjhoz.

Rajt/cél: Szárliget, faluház
Táv: 23,3 km
Szint: 440 m
Szintidő: 6 óra
Rajtidőm: 8:33
Célidőm: 13:21

Az útvonal és az igazolófüzet:

A szárligeti Faluház és a kisvasút emlékhely a rajtnál:


A kék sávon kezdtük a túrát, át a felüljárón a vonatsíneken, aztán Szárligeten egy hosszú utcán gyalogolva, közben megreggeliztem egy sajtos szendvicset. És végre elértük az erdőt:
Visszavonhatatlanul itt a tavasz, nyílnak a virágok, és már rügyezni kezdtek a fák:
Felfelé a Zuppa hegy oldalában:
Kilátás a hegyoldalról, az út nem érintette a Zuppa tetőt:



És tényleg megjelentek a virágok is...
Ibolya:
Tavaszi hérics nyílófélben:
Kankalin is volt:
Első EP a Zuppánál (4,2 km), gyors pecsételés, és indulás tovább a piros sávon lefelé Szár irányában.
Remekül ki volt szalagozva/táblázva az útvonal, eltévedni lehetetlen volt:
Átkelés a régi 1-es úton:
Aztán érintettük Szár vasútmegállót, ahol tábla jelezte a továbbhaladást:
A vasútmegállótól a község felé:
Faluszéli állatfarm :)
Paci, boci, csacsi:

Kőkereszt az útelágazásnál:
És beértem Szárra:
Átmentünk a falun, majd tovább az erdőben a Szállás-hegy és a Körtvélyes felé, először enyhe, majd meredekebb emelkedőn:

Egész nyárias idő volt már, jól kimelegedtem az emelkedőn, felérve megettem egy Sport szeletet, aztán innen már alig volt szint a célig, begyorsítottam a tempót.
Az azért nem kerülte el a figyelmemet, hogy néhány hóvirág még virágzott:
Lefelé a Macskabükk irányába, az erdőben ezerrel ment a jégkár helyreállítása, hallatszott a fűrészelés zaja.

A Macskabükk oldalában irtások, magaslesek mutatják, hogy itt vadászni is szoktak, néhol fehér törzsű fák szegélyezték az utat.
Macskabükk EP, pecsételés és indulás tovább Körtvélyespuszta felé. Néhol szép fenyvesek szegélyezték az utat:
Körtvélyespuszta, templomocska:
Körtvélyespuszta, erdei temető:
Aztán tovább a Csákányospusztai Mária szakadék felé, nagyon vadregényes, festői táj, a szakadékon keresztbe dőlt fákkal, sziklákkal.






Csákányospuszta környékén:
És megint egy állatfarm, kiskecskével, cicával és lovakkal:



Innen már nincs messze a cél, a távolban már látszanak Szárliget házai:
Próbálkoztam egy panorámaképpel is, olyan szép volt a táj:
És beértem a célba, kevesebb, mint 5 óra alatt, látszik, hogy nem volt se sár, se csúszós terep, jobban tudtam haladni.


A célban oklevél és kitűző, meg egy 300 Ft-os kupon, amit a büfében lehetett levásárolni, én egy sajtos-tejfölös lángost kértem, meg egy zserbót, alig kellett ráfizetni. A célban árusítottak TTT-s pólókat is, vettem is egy rózsaszín technikai pólót, jól néz ki.


Szuper túra volt, szívesen jövök jövőre is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése